تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۳

ترس شاکیان از قاتل فراری | متهم تسلیم قانون شد

جوانی که منجر به مرگ دوستش در یک شب نشینی همراه با مشروب شده بود، خود را تسلیم قانون کرد.

قتل

رویداد۲۴ روزنامه خراسان نوشت: ع جوانی که در یک اقدام شرارت آمیز، دوست خود را پای بساط مشروب خوربه قتل رسانده بود، صبح روز گذشته در هوای بارانی مشهد وارد دادسرای عمومی و انقلاب شد و خود را تسلیم قانون کرد.
بنا بر این گزارش نیمه شب ششم فروردین سال ۱۴۰۱ بود که افسران انتظامی مستقر در بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد در تماس با قاضی ویژه قتل عمد از مرگ جوانی خبر داد که با ضربات متعدد چاقو مجروح و به بیمارستان منتقل شده بود. در پی دریافت این خبر بلافاصله قاضی دکتر صادق صفری عازم بیمارستان شد و به تحقیق در این باره پرداخت. بررسی‌های مقام قضایی بیانگر آن بود که جوان ۳۲ ساله‌ای به نام «رضا-ص» بر اثر اصابت ۹ ضربه چاقو به بازو‌ها و قفسه سینه به قتل رسیده است.

با توجه به اهمیت موضوع، گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی و با هدایت مستقیم سرهنگ نجفی (رئیس دایره قتل عمد پلیس آگاهی خراسان رضوی) عازم مرکز درمانی شدند و بررسی‌های گسترده‌ای را با راهنمایی‌های مقام قضایی در حالی آغاز کردند که مشخص شد مجروح مذکور به وسیله یک دستگاه پژو ۴۰۵ سیاه رنگ به بیمارستان انتقال یافته، اما راننده پژو نیز از محل گریخته است.


بیشتر بخوانید: محدودیت در سلاح گرم دردسرساز؛ تیراندازی مرگبار پلیس منجر به مرگ شد


به همین دلیل، گروه تحقیق کارآگاهان به سرپرستی سروان منفرد (افسرپرونده) تحقیقات میدانی را ادامه دادند چراکه قاضی ویژه قتل عمد به دنبال اعلام دو قتل دیگر در منطقه بولوار هاشمیه عازم منطقه دیگری از شهر شد.
بنا بر گزارش روزنامه خراسان، بررسی‌های کارآگاهان که با نظارت غیرمستقیم قاضی صفری وارد مرحله جدیدی شده بود به سرنخ‌هایی از یک دورهمی مستانه رسید و مشخص شد که جوان ۳۲ ساله (مقتول) به همراه تعدادی از دوستانش در یک شب نشینی شبانه بساط مشروب خوری به راه انداخته بودند که در این میان و به دلیل نامعلومی نزاعی شکل گرفته و «رضا-ص» با ضربات چاقو به قتل رسیده است. با به دست آمدن این اطلاعات بررسی‌های تخصصی برای شناسایی عامل یا عاملان این جنایت هولناک ادامه یافت و هویت متهم به قتل لو رفت.

بر اساس این گزارش در حالی که تحقیقات فنی کارآگاهان برای دستگیری متهم به قتل فراری ادامه داشت، پرونده‌های نزاع دیگری در این باره مطرح شد که واکاوی آن‌ها نشان می‌داد «بهنام-ک» (متهم به قتل فراری) از سال ۱۴۰۰ پرونده‌های نزاع و درگیری‌های زیادی با سلاح سرد و گرم دارد، ولی بسیاری از شاکیان، به خاطر ترس از شرارت‌ها و انتقام جویی‌های وی حاضر نبودند در داسرا حضور یابند. در همین حال، بررسی‌های نامحسوس از تهدید‌های متهم فراری در فضای مجازی پرده برداشت که طرف‌های مقابل را هدف توهین و تهدید قرار می‌داد.

قاتل قتل عمد

این گونه بود که قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد دستورات قاطعی را برای شناسایی مخفی گاه متهم فراری صادر کرد، اما او که عرصه را بر خود تنگ می‌دید تلاش هایش را برای گرفتن رضایت از اولیای دم مقتول آغاز کرد و سپس روز گذشته و در هوای بارانی مشهد به شعبه ۲۰۸ بازپرسی (ویژه پرونده‌های جنایی) رفت و خود را تسلیم قانون کرد. این جوان متهم به قتل ضمن اقرار صریح به قتل دوستش گفت: در حالی که بساط مشروب خوری پهن بود «رضا-ص» (مقتول) مشروب مصرف کرد و بعد با حالت بد مستی برای دیگران در منزل ایجاد مزاحمت می‌کرد که من هم او را با چاقو زدم! گزارش اختصاصی روزنامه خراسان حاکی است: با آن که برخی از شهود به خاطر ترس و وحشت از متهم به قتل، حاضر نمی‌شوند در شعبه بازپرسی شهادت دهند، تحقیقات بیشتر در این باره به نیروی انتظامی سپرده شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار حوادث ، قتل عمد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان